άπ4

υ

 

Παρασκευή, 4 Απριλίου 2025

16:00

Χαιρετισμοί Επισήμων

16:45-18:00

Προσκεκλημένη ομιλία

Λογοτεχνία και Τεχνητή Νοημοσύνη: Πορεία προς την κατάκτηση του ψηφιακού/πολιτισμικού γραμματισμού στο σύγχρονο εκπαιδευτικό περιβάλλον, κα. Μαρία Δημάση, κα. Σεβαστή Χατζηφωτίου, κ. Βασίλειος Τσιάντος, κ. Ευριπίδης Παπαδημητρίου

1η Συνεδρία

 

Αίθουσα 1

Αίθουσα 2

 

Προεδρείο: Β. Τσιάντος, Ε. Δημητριάδης

Προεδρείο: Σ. Χατζηφωτίου, Ε. Παπαδημητρίου

18:00-19:20

Οι απόψεις των εκπαιδευτικών για την εξ αποστάσεως διδασκαλία: Προκλήσεις και προοπτικές, Δ. Ιωαννίδη , Μ. Λεζέ, Σ. Νικολιδάκης.

Η βελτίωση της συναισθηματικής νοημοσύνης σε μαθητές με ΔΕΠΥ μέσω της χρήσης ΤΠΕ, Α. Αγγελίδου, Δ. Κατσαρού.

Η αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαιδευτική διαδικασία: εργαλεία  και παραδείγματα ενσωμάτωσης, Π. Κοσμάς.

 Η επαγγελματική εξουθένωση και το άγχος των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, Μ. Μερκούρη.

Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία και Τεχνητή Νοημοσύνη: η αναζήτηση των ορίων αλληλεπίδρασης στο πλαίσιο της εκπαίδευσης, Α. Καλάργυρου, Δ. Κοτσιφάκος, Χ. Δουληγέρης.

Η σημασία της ψυχικής ανθεκτικότητας στην αντιμετώπιση του επαγγελματικού άγχους, Ε. Τσατσαρώνη.

Η Σύγχρονη Αναβίωση των Cabinets of Curiosities και ο Φόβος του Κενού στην σημερινή Αλληλεπίδραση της Εκπαίδευσης με την Τεχνητή Νοημοσύνη, Σ. Πασενίδου, Δ. Κοτσιφάκος, Χ. Δουληγέρης.

Η ευημερία του εκπαιδευτικού στο προσχολικό περιβάλλον: H σημασία των θετικών σχέσεων, Δ. Τσαλκιτζή.

19:20– 19:40

Διάλειμμα

 

Αίθουσα 1

Αίθουσα 2

 

Προεδρείο: Ε. Δημητριάδης,  Β.  Σάλτας

Προεδρείο: Π. Παπαδοπούλου, Α. Σπυρόπουλος

19:40-21:00

 

Εφαρμογή υποβοήθησης καταχώρισης ασκήσεων σε πλατφόρμα eClass, Σ. Μητρόπουλος, Β. Τσιάντος, Κ. Οβαλιάδης, Γ. Χλούπης, Ι. Χρηστάκης.

Αξιοποιώντας το διαδίκτυο στη διδασκαλία των κεραυνών, Π. Αναστασόπουλος.

Αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων μάθησης στο μάθημα των Θρησκευτικών, μέσω της Διδακτικής και των ΤΠΕ, Ν. Βιδάλης, Μ. Σ. Χριστάκη, Α. Λαμέρα, Ι. Χρηστάκης.

Ο Α' Παγκόσμιος Πόλεμος ως Ιστορία και Αλλοϊστορία:μία πολυπρισματική διαθεματική προσέγγιση  με παράλληλη χρήση ΤΠΕ & εφαρμογών ΑΙ, Δ. Φ. Κυριαζίδης.

Ψηφιακή ενισχυτική εκπαίδευση εξ αποστάσεως: Ενισχυτική Διδασκαλία της γαλλικής γλώσσας στη Γ΄ Λυκείου, Ι. Θεοδωρακοπούλου.

Από τον σχολικό σεισμογράφο στις καταγραφές σεισμών σε πραγματικό χρόνο, Σ. Σαχινίδης , Θ. Κούτλες, Σ. Κυριακίδου.

Ευρωπαϊκή συνεργασία στην Εκπαίδευση: Μια μελέτη περίπτωσης για την εξέταση των οφελών και των προκλήσεων του Erasmus, Ε. Παπαδοπούλου, Β. Τσιάντος.

Η Αρχιτεκτονική της Σχολικής Ζωής: Αξιοποίηση Δομών του Παρελθόν για την Καλλιέργεια της Γνώσης, Λ. Κουτσουμπός.

21:00

Πέρας 1ης συνεδρίας

 

Σάββατο, 5 Απριλίου 2025

2η Συνεδρία

 

Αίθουσα 1

Αίθουσα 2

 

Προεδρείο: Γ. Τσεντίδου, Α. Σπυρόπουλος

Προεδρείο: Α. Μαλέτσκος, Ξ. Παρταλίδου

10:00-12:00

Συνδιδασκαλία στα Μαθηματικά: συνεργατική στρατηγική μάθησης, Β. Σάλτας.

Απόψεις και αντιλήψεις εκπαιδευτικών ξένων γλωσσών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση σχετικά με τη διαχείριση της τάξης, Α. Διαλεκτόπουλος

Η λύση μαθηματικών ασκήσεων ως πολύπλοκη δραστικότητα: σύνθεση ατομικού, μορφωτικού και εκπαιδευτικού γνωστικού επιπέδου των μαθητών/τριών, Β. Σάλτας.

Απόψεις και αντιλήψεις μαθητών για το φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής. Προκλήσεις για μια νέα περιβαλλοντική κουλτούρα, Α. Διαλεκτόπουλος

Προσδιορισμός του επιπέδου της γεωμετρικής σκέψης των μαθητών/τριών Δημοτικού Σχολείου, Β. Ξανθοπούλου, Β. Σάλτας.

Η σημασία της πρακτικής άσκησης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, πτυχές αναφορικά με τον τρόπο εφαρμογής της στο σήμερα, Σ. Φράγκος, Ε. Παπαναστασίου.

Διδακτικές προσεγγίσεις των Φυσικών Επιστημών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, Μ. Μάντζιου, Σ. Στέφου.

H ποιότητα της Σχολικής Ζωής: Θεωρητικά Μοντέλα και διαμορφωτικοί παράγοντες, Ν.  Τσέργας, Σ. Φράγκος

Η αυθεντική αξιολόγηση στο μάθημα των Φυσικών Επιστημών στο Δημοτικό ως εργαλείο μάθησης και ανατροφοδότησης της διδακτικής και μαθησιακής διαδικασίας, Α. Ασλανίδου.

Η επιρροή της συμμετοχής των γονέων στην ακαδημαϊκή επίδοση και κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Ζ. Βέργου, Ε. Δημητριάδης.

Διδακτικό σενάριο της μελέτης χαρακτηριστικών μεγεθών της κυκλικής κίνησης και της σχέσης της γωνιακής ταχύτητας με την κεντρομόλο επιτάχυνση στο μοντέλο της μικτής μάθησης με εφαρμογές και βιωματικές δραστηριότητες STEM, Χ. Ζηνά, Π. Παπαδοπούλου.

Η επίδραση του συστήματος πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στην ποιότητα της σχολικής ζωής, Ε. Παπαδημητρίου

12:00-14:00

Στρογγυλή Τράπεζα

Δημόσια Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: Παρόν και μέλλον, κα. Αθανασία Γαϊτανίδου, κα. Μελπομένη Σταμπουλή, κα. Ευθαλία Γρηγοριάδου, κ. Θεόδωρος Φλωρίδης, κ. Ιωάννης Χατζηκυριάκου.

14:00-15:00

Διάλειμμα

 

Αίθουσα 1

Αίθουσα 2

 

Προεδρείο: Σ. Χατζηφωτίου, Σ. Φράγκος

Προεδρείο: Β. Σάλτας, Σ. Βαλσαμίδης

15:00-16:20

Ανθρώπινα δικαιώματα, φύλο και εκπαίδευση, Μ. Κάλφα, Σ. Χατζηφωτίου

Σχεδιασμός και εφαρμογή ενός μαζικού διαδικτυακού εκπαιδευτικού προγράμματος για την ανάπτυξη και διαχείριση ηλεκτρονικού καταστήματος στο πλαίσιο της δια βίου μάθησης, Μ. Κοφοτόλιου, Λ. Φραγγίδης.

Κοινωνικοί/ες Λειτουργοί σε Εκπαιδευτικές Δομές της ΠΑΜΘ: Δυσκολίες, Ανάγκες και Προοπτικές, Ε. Ζερέ, Κ. Παρασχάκης, Σ. Χατζηφωτίου.

Η δημιουργία ψηφιακών ηχητικών αρχείων στην εκπαίδευση, Α. Παπαδοπούλου.

Σχολική Κοινωνική Εργασία και διαχείριση προβλημάτων συμπεριφοράς σε παιδιά προσχολικής ηλικίας: ο ρόλος της οικογένειας, Κ. Ζαφειρίδου, Σ. Χατζηφωτίου.

Αξιολόγηση της Χρήσης Ψηφιακών Εκπαιδευτικών Εργαλείων και Παιχνιδοποίησης στη Διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας: Εμπειρική Μελέτη στο 3ο ΓΕΛ Καβάλας, Μ. Δημητριάδου.

Διερεύνηση αντιλήψεων και στάσεων Εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και σχολικών Κοινωνικών Λειτουργών για την συμπερίληψη μαθητών / μαθητριών ΛΟΑΤΚΙ+ στην σχολική κοινότητα. Η συμβολή της κοινωνικής εργασίας, Σ. Γεωργιάδου, Σ. Χατζηφωτίου, Ε. Παπαδημητρίου, Γ. Φιλιππίδης.

Η Επίδραση των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης στην Φυσική Δραστηριότητα των Νέων, Κ. Οβαλιάδης, Σ. Μητρόπουλος, Β. Κανακάρης, Σ. Χατζηφωτίου, Β. Τσιάντος.

16:20-16:40

Διάλειμμα

 

Αίθουσα 1

Αίθουσα 2

 

Προεδρείο:  Γ. Κουντουράς, Κ. Παπαλεξίου

Προεδρείο: Ν. Τσέργας, Α. Μαλέτσκος

16:40-18:00

Διαχρονικότητα της Πλατωνικής Μαθηματικής Θεώρησης της Δημιουργίας του Κόσμου, Α. Μαμπεϊντζή, Β. Τσιάντος.

Σχολική διαρροή των παιδιών Ρομά στο Δήμο Νέστου. Απόψεις και στάσεις των γονέων των Ρομά, Α. Μιχαηλίδης.

Οι αρετές στα σχολικά εγχειρίδια των κειμένων της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Γυμνασίου: Ανάλυση Περιεχομένου, Χ. Λάτσιου.

Η σχολική πραγματικότητα σε πολυπολιτισμικά σχολικά περιβάλλοντα. Μια μελέτη περίπτωσης, Α. Μιχαηλίδης.

Το σύστημα ασφαλείας του συνεδρίου της Βιέννης – Ιερά Συμμαχία (1815) – Πρόταση διδασκαλίας με διαθεματική και συγκριτική ιστορική προσέγγιση, Ε. Αντωνίου.

Εκμάθηση των χωρικών εννοιών σε μαθητές με Νοητική Υστέρηση στο μάθημα της Φυσικοθεραπείας με τη Χρήση των ΤΠΕ, Ε. Πτση.

Η Αντίσταση στον Β΄ παγκόσμιο πόλεμο». Εκπαιδευτικό σενάριο με χρήση ΤΠΕ (mapping) και κριτικού γραμματισμού, Π. Στούρας.

Επικοινωνιακό και συνεργατικό πλαίσιο Σχολείου-Οικογένειας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση: Βιβλιογραφική ανασκόπηση, Α. Χατζηγεωργίου, Σ. Χατζηφωτίου, Β. Τσιάντος, Σ. Χατζηγεωργίου.

18:00- 20:00

Στρογγυλή Τράπεζα

Προοπτικές της εκπαίδευσης στην Ελλάδα: Η άποψη των Γονέων, κ. Βασίλειος Τσιάντος, κ. Ευριπίδης Παπαδημητρίου, κ. Βασίλειος Μαυρομάτης,  κ. Κωνσταντίνος Υφαντίδης.

20:00

Πέρας 2ης συνεδρίας

 

 

 

 

 

Κυριακή, 6 Απριλίου 2025

10:00-12:00

Στρογγυλή Τράπεζα

Η δευτεροβάθμια εκπαίδευση μπροστά στις σύγχρονες προκλήσεις: ανάγκες και διλήμματα, κ. Δανιήλ Εμμανουηλίδης, κα. Μαρία Ζωγραφάκη, κ. Νικόλαος Ανταμπούφης, κ. Ευάγγελος Αδάμος.

3η Συνεδρία

 

Προεδρείο: Β. Τσιάντος, Ε. Παπαδημητρίου

Προεδρείο: Β.  Σάλτας, Ξ. Παρταλίδου

 

Αίθουσα 1

Αίθουσα 2

 

 

 

 

12:00-13:40

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός στην εκπαίδευση: ο ρόλος του ψηφιακού σχολικού ηγέτη, Δ. Καραδήμου, Α. Μακρή.

Ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών στην καθημερινή αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδασκαλία των ξενόγλωσσων μαθημάτων και προσαρμογή της εκπαιδευτικής διαδικασίας στους στόχους της Ε.Ε., Κ. Αστερίου.

O ρόλος του Διευθυντή σε ένα Εσπερινό Γενικό Λύκειο: Μια Εθνογραφική Προσέγγιση, Ε. Σταθουλίδου.

Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές στην Εκπαίδευση:  “Η ελληνική γλώσσα τότε και σήμερα”, Ε. Μπαζάνη.

Ο ρόλος του/της Διευθυντή/ντριας Γυμνασίου στην εφαρμογή των αρχών της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας, Β. Τσιάντος, Α. Φυντανάκης.

Οι παροιμίες του κόσμου, Μ. Μακρή, Α. Σαρηγιάννη, Π. Τριανταφυλλίδου.

Μετασχηματιστική ηγεσία: Απόψεις των διευθυντικών στελεχών για την εφαρμογή της στις σχολικές μονάδες, Α. Σκούρτας.

3D Οπτικοποίηση φυσικών φαινομένων, Α. Κουτλεμάνη.

Τα εργαστήρια Δεξιοτήτων στο Δημοτικό Σχολείο ως ευκαιρίες ολοκληρωμένης μάθησης και ανάπτυξης της προσωπικότητας των παιδιών, Α. Μαλέτσκος.

Ο Ρόλος των Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων στην Εκπαίδευση ως Κόμβος Συμπερίληψης, Ενεργού Πολιτειότητας και Βιώσιμης Ανάπτυξης. Η μελέτη περίπτωσης του 2ο ΕΠΑΛ, Ξ. Παρταλίδου, Μ. Πατηνέα.

13:40

Πέρας 3ης συνεδρίας