ά

 

π

 
4

 

 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτική Των Επιστημών Μέσω Σύγχρονων Τεχνολογιών

 

 

«Ψηφιακός Μετασχηματισμός στην Εκπαίδευση και την Κοινωνία»

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

υ

 

 

Παρασκευή 31 Μαρτίου 2023

16:30

Χαιρετισμοί Επισήμων

17:00-18:00

Προσκεκλημένη ομιλία

Ψηφιακός Μετασχηματισμός στην Εκπαίδευση και την Κοινωνία:

Το Πρόγραμμα του Ταμείου Ανάκαμψης, κ. Νικόλαος Μαντζούφας

1η Συνεδρία

 

Αίθουσα 1

Αίθουσα 2

 

Προεδρείο: Σ. Κιουλάνης, Γ. Φιλιππίδης.

Προεδρείο: Αθ. Μαλέτσκος, Β. Τσιάντος.

 

 

 

 

 

 

18:00-19:20

Ανάπτυξη διδακτικού υλικού για το μάθημα της μουσικής στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε πλατφόρμα ασύγχρονης εκπαίδευσης, Β. Καραθεοδώρου,  Λ. Φραγγίδης, Α.Τσιμπίρης, Δ. Βαρσάμης.

Η πειθώ: διδακτική προσέγγιση με στόχο τον κριτικό και ψηφιακό γραμματισμό, Γ. Αλεξανδρόπουλος.

Η μικτή μάθηση και τα μοντέλα της στην Εκπαίδευση – Οφέλη και αδυναμίες στην εφαρμογή της μικτής μάθησης, Χ. Ζηνά.

Αντιγόνη (1-38) του Σοφοκλή: διδακτικό σενάριο, σύγχρονοι μέθοδοι διδασκαλίας και ΤΠΕ, Π. Χρυσανίδου

Σύγχρονη, ασύγχρονη εξ αποστάσεως και ζωντανή διδασκαλία της χημείας στο λύκειο με καινοτόμες προσεγγίσεις, Κ. Δαμιανίδου, Γ. Κύζας.

Προσανατολισμός ή μήπως αποπροσανατολισμός της εκπαίδευσης;, Α. Μαμπεϊντζή, Β. Τσιάντος

How about a little treat? Καλλιεργώντας πολυγραμματισμούς μέσω Τ.Π.Ε., Α. Μπούζιου.

Η εφαρμογή της μαιευτικής μεθόδου στη διδασκαλία των κοινωνικών επιστημών, Γ. Καραμπά, Σ. Χατζηφωτίου, Β. Τσιάντος.

19:20– 19:40

Διάλειμμα

 

Αίθουσα 1

Αίθουσα 2

 

Προεδρείο: Β. Τσιάντος, Β.  Σάλτας.

Προεδρείο: Σ.  Βαλσαμίδης, Αθ. Μαλέτσκος.

19:40- 21:00

Εικονικοί κόσμοι και εκπαίδευση, Β. Αγγέλη, Χ. Γερογιάννη.

Δημιουργική γραφή στον ψηφιακό κόσμο: Η περίπτωση του Ομίλου Δημιουργικής γραφής του Αρσάκειου Δημοτικού Θεσσαλονίκης, Α. Φωτίου.

Διοίκηση Ολικής Ποιότητας στην Δευτεροβάθμια  Εκπαίδευση, Σ. Λ. Τσολάκου.

Εύχρηστα εργαλεία WEB 2.0 για εκπαιδευτική χρήση, Ε. Καραβίτη, Ν. Κουτσοπούλου.

Αίτια διαρροής και πρόωρης σχολικής εγκατάλειψης στα Εσπερινά Επαγγελματικά Λύκεια, Χ. Σαμαράς, Α. Κατσιούρα, Ε. Ντουμανάκης, Χ. Χαρακόπουλος, Σ. Κιουλάνης, Β. Βερύκιος.

Οντολογία για την διδασκαλία του αθλήματος του τένις, Θ. Πικάζης, Β. Σάλτας, Π. Σπατίδογλου, Σ. Βαλσαμίδης.

Μέτρηση της μεταγνωστικής ικανότητας των μαθητών στην Αλγεβρα της Α΄ Λυκείου, Δ. Βαρβέρης, Β. Τσιάντος, Β. Σάλτας.

 

Η Φωτογραμμετρία στην Εκπαίδευση, Κ. Τυχόλα.

21:00

Πέρας 1ης συνεδρίας

 

Σάββατο 1 Απριλίου 2023

10:00-11:00

Προσκεκλημένη ομιλία

Δεοντολογία και Προστασία Δικαιωμάτων, κ. Νικόλαος Παρασκευόπουλος

2η Συνεδρία

 

Αίθουσα 1

Αίθουσα 2

 

Προεδρείο: Γ. Φιλιππίδης, Β.  Σάλτας.

Προεδρείο: Μ. Χανιάς, Π. Παπαδοπούλου.

 

 

11:00–12:00

Η  Χρήση της Ψηφιακής Πραγματικότητας και των Ψηφιακών Μουσείων στην εκμάθηση Ξένης Γλώσσας, Σ. Μωυσιάδου

Οι ανάγκες σε επιμόρφωση των εκπαιδευτικών των τεχνικών ειδικοτήτων στην Περιφέρεια Α.Μ.Θ., Μ. Παπάζογλου

Ένταξη και εκπαίδευση των αλλοδαπών μαθητών στο Δημοτικό Σχολείο και ο ρόλος του εκπαιδευτικού, Ν. Μολοχίδης, Σ. Χατζηφωτίου.

Αξιολόγηση της θέσης και του ρόλου της τεχνολογίας της πληροφορίας και των επικοινωνιών στη σύγχρονη διδασκαλία, Ε. Μπαξεβάνη, Β. Σάλτας

Η θέση και ο ρόλος του ευρετικού τρόπου σκέψης στη σύγχρονη διδασκαλία των μαθηματικών, Β. Σάλτας

Erasmus+ KA1: Σε ένα ψηφιακό κόσμο, ένα ψηφιακό Νηπιαγωγείο.

Η πρόκληση της δημιουργικότητας και της καινοτομίας μέσα από την Κοινωνία της Πληροφορίας και της Τεχνολογίας (ΤΠΕ) στην σχολική τάξη, Α. Τσιλεπώνη

12:00-12:20

Διάλειμμα

 

Αίθουσα 1

Αίθουσα 2

 

Προεδρείο: Σ. Χατζηφωτίου, Γ. Κουντουράς.

Προεδρείο: Ε. Μωυσιάδης, Γ. Κύζας

12:20- 14:00

H αξιοποίηση του κινηματογράφου και του video ως εργαλεία για τον κριτικό αναστοχασμό και την προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη στην Κοινωνική εργασία, Ν. Τσέργας, Σ. Φράγκος, Α. Κανδυλάκη

Η εκπαίδευση σήμερα μέσα από τα μάτια εκπαιδευτικών και εκπαιδευόμενων, Ζ. Μαγγούση, Ε. Τσουτσουλικλή και Φ. Κόγια.

Απόψεις των εκπαιδευτικών Παράλληλης Στήριξης της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τη συνεκπαίδευση και τη συμπερίληψη αυτιστικών μαθητών & μαθητριών, Ε. Αβραμίδου, Σ. Χατζηφωτίου

Η συμβολή των νέων τεχνολογιών στην ψηφιοποίηση των χειρόγραφων των μονών του Αγίου Όρους και η συνεισφορά τους στη διόρθωση των έντυπων εκδόσεων, Α. Ζήδρος.

ΛΟΑΤΚΙ+ μαθητές και Εκπαίδευση: Ο ρόλος του σχολείου στην ενσωμάτωση ευαισθητοποιημένων παιδαγωγικών διαδικασιών και προσεγγίσεων, Ε. Ζερέ, Σ. Χατζηφωτίου.

Συγκριτική επισκόπηση των Προγραμμάτων Σπουδών των Φυσικών του «Νέου Σχολείου» του 2011 και του «Σχολείου των Δεξιοτήτων», του 2021, Ε. Παπαδοπούλου, Β. Τσιάντος, Ε. Κουσλόγου.

Δυσκολίες κατάθλιψης των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Περιφέρεια Α.Μ.Θ., Α. Βλασίου.

Ο χώρος εργασίας των σχολικών τάξεων και η επιρροή του στη μάθηση, Ε. Νικόπουλος, Β. Σάλτας.

Σχεδίαση λογότυπου για το Εργαστηριακό Κέντρο Δράμας, Ι. Ταϊγανίδου, Ε. Κουκουζέλα, Χ. Σαμαράς.

Αρωγή πρότερης γνώσης των αντιλήψεων των μαθητών κατά την Διδακτική των Φ.Ε. Επίτευξη γνωστικών συγκρούσεων με χρήση Τ.Π.Ε, Χ. Ιωαννίδης.

14:0016:00

Διάλειμμα

 

Αίθουσα 1

Αίθουσα 2

 

Προεδρείο: Σ. Χατζηφωτίου, Γ. Κουντουράς.

Προεδρείο: Γ. Τσαντόπουλος, Β. Τσιάντος

16:00-17:00

Η Εκπαιδευτική Ψυχολογία στην εποχή του Ψηφιακού Μετασχηματισμού: δημιουργώντας πολιτιστικές αφηγήσεις μέσα από παιχνίδια ρόλων και με χρήση επαυξημένης πραγματικότητας, Σ.-Μ. Πουλημένου, Π. Καϊμάρα, Δ. Σιγουρτζίδου, Α. Παπαδόπουλος, Β. Γαρνέλη

Το Μάθημα των Θρησκευτικών (ΜΘ) στη μεταμοντέρνα εποχή Ιστορική, νομική και παιδαγωγική ανάλυση, με πρόταση για ένα πλουραλιστικό μάθημα, Ι. Απειρανθίτης.

Οι παράγοντες αποτελεσματικότητας της διδασκαλίας και τα χαρακτηριστικά του σύγχρονου εκπαιδευτικού: Απόψεις φοιτητών και σπουδαστών προγράμματος παιδαγωγικής κατάρτισης, Α. Μαλέτσκος

Παρουσίαση πιλοτικού προγράμματος διδακτικής επίσκεψης στο σπήλαιο του Αγγίτη στο πλαίσιο των εργαστηρίων δεξιοτήτων που υλοποιούνται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, Ε. Ντομπρίκη.

Το σύγχρονο παραμύθι ως μέσο μεταφοράς γνώσης, ιδεών και αξιών στο Δημοτικό Σχολείο και η διδακτική του αξιοποίηση με σύγχρονες τεχνολογίες, Μ. Μαθιαντώνη, Α. Μελέτσκος.

Η χρήση του λογισμικού Geogebra στη διδασκαλία των συναρτήσεων στο Γυμνάσιο, Μ. Αρμάγου.

17:00- 18:00

Στρογγυλή Τράπεζα

Ψηφιακός Μετασχηματισμός και τοπικές κοινωνίες, Γεώργιος Μιχαηλίδης, Δημήτριος Δεληγιάννης και Νικόλαος Χατζηγιοβανάκης.

 

Αίθουσα 1

Αίθουσα 2

 

Προεδρείο: Ε. Δημητριάδης, Β. Σάλτας

Προεδρείο: Σ. Κιουλάνης, Σ. Βαλσαμίδης.

18:00- 19:20

Η καινοτομία του e-mentoring στην υποχρεωτική εκπαίδευση. Επισκόπηση των αποτελεσμάτων υλοποιημένων δράσεων – Οι απόψεις των εκπαιδευτικών για το ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει, Σ. Στογιαννόπουλος.

Αξιοποίηση του διαδικτυακού εργαλείου διαχείρισης και οργάνωσης της τάξης ClassDojo, Κ. Κοτζαγιώργη.

 

Ενίσχυση της Ψυχικής Ανθεκτικότητας μαθητών/μαθητριών στη γενική εκπαίδευση με τις παρεμβάσεις των Κοινωνικών Λειτουργών, Μ. Καβούκης, Α. Πανταζής, Σ. Χατζηφωτίου.

Διδακτικό Σενάριο με αξιοποίηση των ΤΠΕ : «Ναυμαχία στους Αιγός ποταμούς….δρώμενα και παραλειπόμενα», Α. Χατζημλάδη.

«Ώρα να μιλήσεις» - Τα αποτελέσματα ενός προγράμματος για την πρόληψη της έμφυλης βίας και των αναδυόμενων μορφών της, Σ. Χατζηφωτίου, Α. Αντωνίου, Μ. Γουάλας.

Η συμβολή της ψηφιακής αφήγησης στην ψυχοκοινωνική προσαρμογή παιδιών Α' δημοτικού, Τ. Μακρογιάννη, Α. Σαρρή.

Οι παρεμβάσεις της Κοινωνικής Εργασίας στην εκπαίδευση με στόχο την πρόληψη της παιδικής κακοποίησης, Δ. Ανδρεάδου, Σ. Χατζηφωτίου.

Διερεύνηση της ποιότητας των σχέσεων σχολείου - οικογένειας μέσω της αμφίδρομης επικοινωνίας και της γονικής εμπλοκής στη μαθησιακή διαδικασία, Γ. Στάμου, Ν. Σκαρλάτου, Γ. Δούλαλας, Φ. Στεφανίδου.

19:2019:40

Διάλειμμα

 

Αίθουσα 1

Αίθουσα 2

 

Προεδρείο:  Γ. Παπαναστασάτος, Σ. Χατζηφωτίου

Προεδρείο: Γ. Κύζας, Β. Τσιάντος

19:40- 21:00

Η Παράλληλη Στήριξη στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση :

Ζητήματα Διοίκησης και Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Ε. Κρυστάλλη Σ. Χατζηφωτίου.

Οι ΤΠΕ στη διδασκαλία των οικονομικών μαθημάτων: Απόψεις οικονομολόγων εκπαιδευτικών της χώρας, Λ. Μήτσου, Θ. Βαϊντερλή, Α. Τσιακίρη.

Ο εργασιακός εκφοβισμός στις ελληνικές εκπαιδευτικές μονάδες, ως ένα φαινόμενο που αναδεικνύει την προβληματική οργάνωση και διοίκηση της εκπαίδευσης, Ι. Αναγνώστου.

Δημιουργία διδακτικού υλικού υβριδικής διδασκαλίας, ασύγχρονης, σύγχρονης εξ αποστάσεως και δια ζώσης, για το μάθημα της Φυσικής της Β΄ Γυμνασίου, Σ. Ιωσηφίδου, Β. Τσιάντος.

Ικανοποίηση από την εργασία μεταξύ των καθηγητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, Α. Δημητρόπουλος.

Πρόταση Διδασκαλίας των Επιστημονικών Μοντέλων σε Θέματα Νανοτεχνολογίας με το διδακτικό μοντέλο 5Ε, Ν. Βλαχοστέργιος, Ε. Πετρίδου, Ε. Χατζηκρανιώτης

Παγκόσμιος δείκτης επαγγελματικής κατάταξης και εκτίμησης εκπαιδευτικών, Α. Διαλεκτόπουλος.

Η αξιοποίηση της μικτής μάθησης για τη διδασκαλία Αγγλικών στο νηπιαγωγείο, Ε. Τζαγκουρνή, Ε. Χλαπάνα.

21:00

Πέρας 2ης συνεδρίας

 

 

 

 

 

Κυριακή 2 Απριλίου 2023

11:00-12:00

Στρογγυλή Τράπεζα

Εκπαιδευτική ηγεσία και πολιτιστική διπλωματία στο σύγχρονο μεταβαλλόμενο ψηφιακό κόσμο, Κ. Παπαλεξίου,

Επικοινωνία, η παιδαγωγική της επιχειρηματικότητας και ψηφιακός μετασχηματισμός,  Γ. Μπρώνη,

Β. Τσιάντος, Συντονιστής

3η Συνεδρία

 

Προεδρείο: Ε. Παπαδημητρίου, Γ. Παπαναστασάτος

Προεδρείο: Μ. Χανιάς, Π. Παπαδοπούλου.

 

Αίθουσα 1

Αίθουσα 2

 

 

 

12:00–13:40

Μια νέα Ελένη…, Γ. Νικολετσέα.

Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών: Πιλοτική εφαρμογή, Ε. Χαραλαμπίδου.

Παρεμβατική και επιθετική διάθεση γονέων κατά εκπαιδευτικών: τα βαθύτερα αίτια, Α. Διαλεκτόπουλος.

 

Στάσεις και πεποιθήσεις εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης για την κινητή μάθηση, Κ. Κανάκη, Μ. Καλογιαννάκης.

 

Ο ρόλος της παιχνιδοποίησης (gamification) για τη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο σύγχρονο σχολείο, μέσα από το λόγο των εκπαιδευτικών, Δ. Παπαϊωάννου, Γ. Φιλιππίδης.

Η επίδραση των αναδυόμενων τεχνολογιών στην εμπλοκή των μαθητών στο πλαίσιο της μουσειακής εκπαίδευσης, Φ. Χαλβατζά, Δ. Τζέτζης.

 

Ψηφιακή αφήγηση και προώθηση δεξιοτήτων συνεργασίας: Μια πιλοτική παρέμβαση στο νηπιαγωγείο, Ρ. Καζαντζόγλου.

Τρισδιάστατη απεικόνιση βιολογικών μακρομορίων, ως εργαλείο για την σε βάθος διδασκαλία των βιοχημικών διεργασιών, Φ. Κακαλή, Π. Μπέζα.

 

Μάθηση μηχανικών ταλαντώσεων μέσω πρακτικών με τη χρήση προσομοιώσεων, Α. Καραμουχτάρης, Μ. Σκουμιός.

 

13:40

Πέρας 3ης συνεδρίας