ά π
4
4ο
Πανελλήνιο
Συνέδριο
Διδακτική Των
Επιστημών Μέσω
Σύγχρονων
Τεχνολογιών
«Ψηφιακός
Μετασχηματισμός
στην
Εκπαίδευση και
την Κοινωνία»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ
υ
Παρασκευή
31 Μαρτίου 2023 |
||
16:30 |
Χαιρετισμοί
Επισήμων |
|
17:00-18:00 |
Προσκεκλημένη
ομιλία |
|
Ψηφιακός
Μετασχηματισμός
στην
Εκπαίδευση
και την
Κοινωνία: Το
Πρόγραμμα του
Ταμείου
Ανάκαμψης, κ.
Νικόλαος Μαντζούφας |
||
1η
Συνεδρία |
||
|
Αίθουσα
1 |
Αίθουσα
2 |
|
Προεδρείο:
Σ. Κιουλάνης,
Γ. Φιλιππίδης. |
Προεδρείο:
Αθ. Μαλέτσκος,
Β. Τσιάντος. |
18:00-19:20 |
Ανάπτυξη
διδακτικού
υλικού για το
μάθημα της μουσικής
στη
Δευτεροβάθμια
εκπαίδευση σε
πλατφόρμα
ασύγχρονης
εκπαίδευσης, Β. Καραθεοδώρου, Λ. Φραγγίδης,
Α.Τσιμπίρης,
Δ. Βαρσάμης. |
Η πειθώ:
διδακτική
προσέγγιση με
στόχο τον
κριτικό και
ψηφιακό γραμματισμό,
Γ. Αλεξανδρόπουλος. |
Η μικτή
μάθηση και τα
μοντέλα της
στην
Εκπαίδευση –
Οφέλη και
αδυναμίες
στην εφαρμογή
της μικτής μάθησης,
Χ. Ζηνά. |
Αντιγόνη
(1-38) του Σοφοκλή:
διδακτικό
σενάριο,
σύγχρονοι
μέθοδοι
διδασκαλίας
και ΤΠΕ, Π.
Χρυσανίδου |
|
Σύγχρονη,
ασύγχρονη εξ
αποστάσεως
και ζωντανή διδασκαλία
της χημείας
στο λύκειο με
καινοτόμες προσεγγίσεις, Κ. Δαμιανίδου,
Γ. Κύζας. |
Προσανατολισμός
ή μήπως
αποπροσανατολισμός
της
εκπαίδευσης;, Α. Μαμπεϊντζή,
Β. Τσιάντος |
|
How about a little treat? Καλλιεργώντας
πολυγραμματισμούς
μέσω Τ.Π.Ε., Α. Μπούζιου. |
Η
εφαρμογή της
μαιευτικής
μεθόδου στη
διδασκαλία
των
κοινωνικών
επιστημών, Γ. Καραμπά, Σ. Χατζηφωτίου,
Β. Τσιάντος. |
|
19:20–
19:40 |
Διάλειμμα |
|
|
Αίθουσα
1 |
Αίθουσα
2 |
|
Προεδρείο:
Β. Τσιάντος,
Β. Σάλτας. |
Προεδρείο:
Σ. Βαλσαμίδης,
Αθ. Μαλέτσκος. |
19:40- 21:00 |
Εικονικοί
κόσμοι και
εκπαίδευση, Β. Αγγέλη,
Χ. Γερογιάννη. |
Δημιουργική
γραφή στον
ψηφιακό κόσμο:
Η περίπτωση
του Ομίλου
Δημιουργικής
γραφής του
Αρσάκειου Δημοτικού
Θεσσαλονίκης, Α.
Φωτίου. |
Διοίκηση
Ολικής
Ποιότητας
στην
Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, Σ. Λ. Τσολάκου. |
Εύχρηστα
εργαλεία WEB 2.0 για
εκπαιδευτική
χρήση, Ε.
Καραβίτη, Ν. Κουτσοπούλου. |
|
Αίτια
διαρροής και
πρόωρης
σχολικής
εγκατάλειψης
στα Εσπερινά
Επαγγελματικά
Λύκεια,
Χ. Σαμαράς, Α. Κατσιούρα,
Ε. Ντουμανάκης,
Χ. Χαρακόπουλος,
Σ. Κιουλάνης,
Β. Βερύκιος. |
Οντολογία
για την
διδασκαλία
του αθλήματος
του τένις, Θ. Πικάζης,
Β. Σάλτας,
Π. Σπατίδογλου,
Σ. Βαλσαμίδης. |
|
Μέτρηση
της μεταγνωστικής
ικανότητας
των μαθητών
στην Αλγεβρα
της Α΄ Λυκείου, Δ. Βαρβέρης, Β. Τσιάντος, Β.
Σάλτας. |
Η
Φωτογραμμετρία
στην
Εκπαίδευση, Κ. Τυχόλα. |
|
21:00 |
Πέρας
1ης συνεδρίας |
Σάββατο 1
Απριλίου 2023 |
|||
10:00-11:00 |
Προσκεκλημένη
ομιλία |
||
Δεοντολογία
και Προστασία
Δικαιωμάτων, κ.
Νικόλαος
Παρασκευόπουλος |
|||
2η
Συνεδρία |
|||
|
Αίθουσα
1 |
Αίθουσα
2 |
|
|
Προεδρείο:
Γ. Φιλιππίδης,
Β. Σάλτας. |
Προεδρείο:
Μ. Χανιάς,
Π.
Παπαδοπούλου. |
|
11:00–12:00 |
Η
Χρήση της
Ψηφιακής
Πραγματικότητας
και των
Ψηφιακών
Μουσείων στην
εκμάθηση
Ξένης Γλώσσας, Σ.
Μωυσιάδου |
Οι
ανάγκες σε
επιμόρφωση
των
εκπαιδευτικών
των τεχνικών
ειδικοτήτων
στην
Περιφέρεια
Α.Μ.Θ., Μ.
Παπάζογλου |
|
Ένταξη
και
εκπαίδευση
των αλλοδαπών
μαθητών στο Δημοτικό
Σχολείο και ο
ρόλος του
εκπαιδευτικού,
Ν. Μολοχίδης,
Σ. Χατζηφωτίου. |
Αξιολόγηση
της θέσης και
του ρόλου της
τεχνολογίας
της
πληροφορίας
και των
επικοινωνιών
στη σύγχρονη
διδασκαλία, Ε.
Μπαξεβάνη, Β. Σάλτας |
||
Η θέση
και ο ρόλος του ευρετικού
τρόπου σκέψης
στη σύγχρονη
διδασκαλία
των μαθηματικών,
Β. Σάλτας |
Erasmus+ KA1: Σε ένα
ψηφιακό κόσμο,
ένα ψηφιακό
Νηπιαγωγείο. Η
πρόκληση της
δημιουργικότητας
και της
καινοτομίας
μέσα από την
Κοινωνία της
Πληροφορίας
και της
Τεχνολογίας
(ΤΠΕ) στην
σχολική τάξη, Α. Τσιλεπώνη |
||
12:00-12:20 |
Διάλειμμα |
||
|
Αίθουσα
1 |
Αίθουσα
2 |
|
|
Προεδρείο:
Σ. Χατζηφωτίου,
Γ. Κουντουράς. |
Προεδρείο:
Ε. Μωυσιάδης, Γ. Κύζας |
|
12:20- 14:00 |
H
αξιοποίηση
του
κινηματογράφου
και του video
ως εργαλεία
για τον
κριτικό αναστοχασμό
και την
προσωπική και
επαγγελματική
ανάπτυξη στην
Κοινωνική
εργασία, Ν. Τσέργας,
Σ. Φράγκος, Α. Κανδυλάκη |
Η εκπαίδευση
σήμερα μέσα
από τα μάτια
εκπαιδευτικών
και
εκπαιδευόμενων, Ζ. Μαγγούση,
Ε. Τσουτσουλικλή
και Φ. Κόγια. |
|
Απόψεις
των
εκπαιδευτικών
Παράλληλης
Στήριξης της
Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης
για τη
συνεκπαίδευση
και τη
συμπερίληψη
αυτιστικών
μαθητών & μαθητριών,
Ε.
Αβραμίδου, Σ. Χατζηφωτίου |
Η
συμβολή των
νέων
τεχνολογιών
στην ψηφιοποίηση
των
χειρόγραφων
των μονών του
Αγίου Όρους
και η συνεισφορά
τους στη
διόρθωση των
έντυπων
εκδόσεων, Α. Ζήδρος. |
||
ΛΟΑΤΚΙ+
μαθητές και
Εκπαίδευση: Ο
ρόλος του
σχολείου στην
ενσωμάτωση
ευαισθητοποιημένων
παιδαγωγικών
διαδικασιών
και
προσεγγίσεων, Ε. Ζερέ,
Σ. Χατζηφωτίου. |
Συγκριτική
επισκόπηση
των
Προγραμμάτων
Σπουδών των
Φυσικών του
«Νέου Σχολείου»
του 2011 και του
«Σχολείου των
Δεξιοτήτων»,
του 2021, Ε.
Παπαδοπούλου,
Β. Τσιάντος,
Ε. Κουσλόγου. |
||
Δυσκολίες
κατάθλιψης
των
εκπαιδευτικών
Πρωτοβάθμιας
Εκπαίδευσης
στην
Περιφέρεια
Α.Μ.Θ., Α.
Βλασίου. |
Ο χώρος
εργασίας των
σχολικών
τάξεων και η
επιρροή του
στη μάθηση, Ε. Νικόπουλος,
Β. Σάλτας. |
||
Σχεδίαση
λογότυπου για
το
Εργαστηριακό
Κέντρο Δράμας, Ι.
Ταϊγανίδου, Ε. Κουκουζέλα,
Χ. Σαμαράς. |
Αρωγή
πρότερης
γνώσης των
αντιλήψεων
των μαθητών
κατά την Διδακτική
των Φ.Ε.
Επίτευξη
γνωστικών
συγκρούσεων
με χρήση Τ.Π.Ε, Χ.
Ιωαννίδης. |
||
14:00–16:00 |
Διάλειμμα |
||
|
Αίθουσα
1 |
Αίθουσα
2 |
|
|
Προεδρείο:
Σ. Χατζηφωτίου,
Γ. Κουντουράς. |
Προεδρείο:
Γ. Τσαντόπουλος,
Β. Τσιάντος |
|
16:00-17:00 |
Η
Εκπαιδευτική
Ψυχολογία
στην εποχή του
Ψηφιακού
Μετασχηματισμού:
δημιουργώντας
πολιτιστικές αφηγήσεις
μέσα από
παιχνίδια
ρόλων και με
χρήση επαυξημένης
πραγματικότητας,
Σ.-Μ.
Πουλημένου, Π. Καϊμάρα, Δ. Σιγουρτζίδου,
Α.
Παπαδόπουλος,
Β. Γαρνέλη |
Το Μάθημα
των
Θρησκευτικών
(ΜΘ) στη
μεταμοντέρνα εποχή
Ιστορική,
νομική και
παιδαγωγική
ανάλυση, με
πρόταση για
ένα
πλουραλιστικό
μάθημα, Ι.
Απειρανθίτης. |
|
Οι
παράγοντες
αποτελεσματικότητας
της διδασκαλίας
και τα
χαρακτηριστικά
του σύγχρονου
εκπαιδευτικού:
Απόψεις
φοιτητών και
σπουδαστών
προγράμματος
παιδαγωγικής
κατάρτισης, Α. Μαλέτσκος |
Παρουσίαση
πιλοτικού
προγράμματος
διδακτικής επίσκεψης
στο σπήλαιο
του Αγγίτη στο
πλαίσιο των
εργαστηρίων
δεξιοτήτων που
υλοποιούνται
στην
πρωτοβάθμια
εκπαίδευση, Ε. Ντομπρίκη. |
||
Το
σύγχρονο
παραμύθι ως
μέσο
μεταφοράς
γνώσης, ιδεών
και αξιών στο
Δημοτικό
Σχολείο και η
διδακτική του
αξιοποίηση με
σύγχρονες
τεχνολογίες, Μ. Μαθιαντώνη,
Α. Μελέτσκος. |
Η χρήση
του
λογισμικού Geogebra στη
διδασκαλία
των
συναρτήσεων
στο Γυμνάσιο, Μ. Αρμάγου. |
||
17:00- 18:00 |
Στρογγυλή
Τράπεζα |
||
Ψηφιακός
Μετασχηματισμός
και τοπικές
κοινωνίες,
Γεώργιος
Μιχαηλίδης,
Δημήτριος
Δεληγιάννης
και Νικόλαος Χατζηγιοβανάκης. |
|||
|
Αίθουσα
1 |
Αίθουσα
2 |
|
|
Προεδρείο:
Ε. Δημητριάδης,
Β. Σάλτας |
Προεδρείο:
Σ. Κιουλάνης,
Σ. Βαλσαμίδης. |
|
18:00- 19:20 |
Η
καινοτομία
του e-mentoring
στην
υποχρεωτική
εκπαίδευση.
Επισκόπηση
των αποτελεσμάτων
υλοποιημένων
δράσεων – Οι
απόψεις των εκπαιδευτικών
για το ρόλο που
μπορεί να
διαδραματίσει, Σ. Στογιαννόπουλος. |
Αξιοποίηση του διαδικτυακού εργαλείου διαχείρισης και οργάνωσης της τάξης ClassDojo, Κ. Κοτζαγιώργη. |
|
Ενίσχυση
της Ψυχικής
Ανθεκτικότητας
μαθητών/μαθητριών
στη γενική
εκπαίδευση με
τις
παρεμβάσεις
των
Κοινωνικών
Λειτουργών, Μ. Καβούκης,
Α. Πανταζής, Σ. Χατζηφωτίου. |
Διδακτικό Σενάριο με αξιοποίηση των ΤΠΕ : «Ναυμαχία στους Αιγός ποταμούς….δρώμενα και παραλειπόμενα», Α. Χατζημλάδη. |
||
«Ώρα να
μιλήσεις» - Τα
αποτελέσματα
ενός
προγράμματος
για την
πρόληψη της έμφυλης
βίας και των
αναδυόμενων
μορφών της, Σ. Χατζηφωτίου,
Α. Αντωνίου, Μ. Γουάλας. |
Η συμβολή
της ψηφιακής
αφήγησης στην
ψυχοκοινωνική
προσαρμογή
παιδιών Α'
δημοτικού, Τ. Μακρογιάννη,
Α. Σαρρή. |
||
Οι
παρεμβάσεις
της
Κοινωνικής
Εργασίας στην
εκπαίδευση με
στόχο την
πρόληψη της
παιδικής
κακοποίησης, Δ.
Ανδρεάδου, Σ. Χατζηφωτίου. |
Διερεύνηση
της ποιότητας
των σχέσεων
σχολείου - οικογένειας
μέσω της
αμφίδρομης
επικοινωνίας
και της
γονικής
εμπλοκής στη
μαθησιακή
διαδικασία, Γ.
Στάμου, Ν.
Σκαρλάτου, Γ. Δούλαλας, Φ.
Στεφανίδου. |
||
19:20– 19:40 |
Διάλειμμα |
||
|
Αίθουσα
1 |
Αίθουσα
2 |
|
|
Προεδρείο: Γ. Παπαναστασάτος,
Σ. Χατζηφωτίου |
Προεδρείο:
Γ. Κύζας, Β. Τσιάντος |
|
19:40-
21:00 |
Η
Παράλληλη
Στήριξη στην
Δευτεροβάθμια
Εκπαίδευση : Ζητήματα
Διοίκησης και
Εκπαιδευτικής
Πολιτικής, Ε. Κρυστάλλη
Σ. Χατζηφωτίου. |
Οι ΤΠΕ
στη
διδασκαλία
των
οικονομικών
μαθημάτων: Απόψεις
οικονομολόγων
εκπαιδευτικών
της χώρας, Λ. Μήτσου, Θ. Βαϊντερλή,
Α. Τσιακίρη. |
|
Ο
εργασιακός
εκφοβισμός
στις
ελληνικές
εκπαιδευτικές
μονάδες, ως ένα
φαινόμενο που
αναδεικνύει την
προβληματική
οργάνωση και
διοίκηση της
εκπαίδευσης, Ι.
Αναγνώστου. |
Δημιουργία
διδακτικού
υλικού
υβριδικής
διδασκαλίας,
ασύγχρονης,
σύγχρονης εξ
αποστάσεως
και δια ζώσης,
για το μάθημα
της Φυσικής
της Β΄
Γυμνασίου, Σ. Ιωσηφίδου,
Β. Τσιάντος. |
||
Ικανοποίηση
από την
εργασία
μεταξύ των
καθηγητών της
δευτεροβάθμιας
εκπαίδευσης, Α.
Δημητρόπουλος. |
Πρόταση
Διδασκαλίας
των
Επιστημονικών
Μοντέλων σε
Θέματα Νανοτεχνολογίας
με το
διδακτικό
μοντέλο 5Ε, Ν. Βλαχοστέργιος,
Ε. Πετρίδου, Ε. Χατζηκρανιώτης |
||
Παγκόσμιος
δείκτης
επαγγελματικής
κατάταξης και
εκτίμησης
εκπαιδευτικών,
Α. Διαλεκτόπουλος. |
Η
αξιοποίηση
της μικτής
μάθησης για τη
διδασκαλία
Αγγλικών στο
νηπιαγωγείο, Ε. Τζαγκουρνή,
Ε. Χλαπάνα. |
||
21:00 |
Πέρας
2ης συνεδρίας |
||
Κυριακή
2 Απριλίου 2023 |
|||
11:00-12:00 |
Στρογγυλή
Τράπεζα |
||
Εκπαιδευτική
ηγεσία και
πολιτιστική
διπλωματία
στο σύγχρονο
μεταβαλλόμενο
ψηφιακό κόσμο,
Κ. Παπαλεξίου, Επικοινωνία,
η παιδαγωγική
της
επιχειρηματικότητας
και ψηφιακός
μετασχηματισμός, Γ. Μπρώνη,
Β. Τσιάντος,
Συντονιστής |
|||
3η
Συνεδρία |
|||
|
Προεδρείο:
Ε.
Παπαδημητρίου,
Γ. Παπαναστασάτος |
Προεδρείο:
Μ. Χανιάς,
Π.
Παπαδοπούλου. |
|
|
Αίθουσα
1 |
Αίθουσα
2 |
|
12:00–13:40 |
Μια νέα
Ελένη…, Γ.
Νικολετσέα. |
Αξιολόγηση
των
εκπαιδευτικών:
Πιλοτική
εφαρμογή, Ε.
Χαραλαμπίδου. |
|
Παρεμβατική
και επιθετική
διάθεση
γονέων κατά εκπαιδευτικών:
τα βαθύτερα
αίτια,
Α. Διαλεκτόπουλος. |
Στάσεις
και
πεποιθήσεις εκπαιδευτικών
δευτεροβάθμιας
επαγγελματικής
εκπαίδευσης
για την κινητή
μάθηση,
Κ. Κανάκη, Μ. Καλογιαννάκης.
|
||
Ο ρόλος
της παιχνιδοποίησης
(gamification) για τη
βελτίωση της
εκπαιδευτικής
διαδικασίας στο
σύγχρονο
σχολείο, μέσα
από το λόγο των
εκπαιδευτικών, Δ.
Παπαϊωάννου, Γ.
Φιλιππίδης. |
Η επίδραση
των
αναδυόμενων
τεχνολογιών
στην εμπλοκή
των μαθητών
στο πλαίσιο
της
μουσειακής
εκπαίδευσης, Φ. Χαλβατζά,
Δ. Τζέτζης. |
||
Ψηφιακή
αφήγηση και
προώθηση
δεξιοτήτων
συνεργασίας:
Μια πιλοτική
παρέμβαση στο
νηπιαγωγείο, Ρ.
Καζαντζόγλου.
|
Τρισδιάστατη
απεικόνιση
βιολογικών μακρομορίων,
ως εργαλείο
για την σε
βάθος
διδασκαλία
των βιοχημικών
διεργασιών, Φ. Κακαλή,
Π. Μπέζα. |
||
Μάθηση
μηχανικών
ταλαντώσεων
μέσω
πρακτικών με τη
χρήση
προσομοιώσεων,
Α. Καραμουχτάρης,
Μ. Σκουμιός. |
|
||
13:40 |
Πέρας
3ης συνεδρίας |
||