ά π
4
5ο
Πανελλήνιο
Συνέδριο
«Διδακτική των
Επιστημών Μέσω
Σύγχρονων
Τεχνολογιών»
«Ηθική
του Δικαίου
στην
Εκπαίδευση και
την Κοινωνία»
Παρασκευή, 19
Απριλίου 2024 |
||
16:30 |
Χαιρετισμοί
Επισήμων |
|
17:00-18:00 |
Προσκεκλημένη
ομιλία |
|
Οι
κανόνες του
Θετικού
Δικαίου εντός
και εκτός της
Ηθικής και το
Φυσικό Δίκαιο
ως βάση
διαρκούς αναθεώρησης
του Θετικού
Δικαίου, κα. Λιαντίνη
Γεωργοπούλου
Νικολίτσα. Συντονιστής:
Βασίλειος
Τσιάντος |
||
1η
Συνεδρία |
||
|
Αίθουσα 1 |
Αίθουσα 2 |
|
Προεδρείο:
Β. Τσιάντος, Αθ.
Μαλέτσκος |
Προεδρείο: Σ. Χατζηφωτίου,
Ε.
Παπαδημητρίου |
18:00-19:20 |
Η
Αξιοποίηση
των ΤΠΕ για τη
Διδασκαλία
της Λογοτεχνίας:
Μια διδακτική
πρόταση με
άξονα το
ποίημα «Καλλιπάτειρα»
του Λορέντζου
Μαβίλη, Γ.
Νικολετσέα |
Dream fighters:
Παίζοντας για
την ισότητα, Μ. Κάλφα,
Σ. Χατζηφωτίου. |
Η χρήση των
νέων
τεχνολογιών
και η
διδασκαλία
της ξένης
λογοτεχνίας:
ένα
αντιπροσωπευτικό
παράδειγμα
μαθήματος
λογοτεχνίας
με θέμα τις
«Πατρίδες» του
Κωστή Παλαμά
στο
Πανεπιστήμιο Paul-Valéry, Montpellier
ΙΙΙ (Επίπεδο Licence 3ο Έτος,
Τμήμα
Νεοελληνικών
σπουδών), J. Calvié |
Σχολική
βοήθεια για
την
απεξάρτηση
των μαθητών από
τα εθιστικά
ξενύχτια, Ν. Γουλόπουλος. |
|
Μεταγνώση και
εκπαιδευτική
διαδικασία, A. Μαμπεϊντζή,
Β. Τσιάντος |
Βαθύτερα
αίτια της
παρεμβατικής
και
επιθετικής |
|
Ανοικτά
κυκλώματα
μεταξύ
επιστήμης και
αλήθειας:
αφορμές για
μια συνάντηση
φιλοσοφίας
και επιστήμης, Κ. Μαντζανάρης |
Διαχείριση
συγκρούσεων
μεταξύ γονέων
και εκπαιδευτικών
|
|
19:20– 19:40 |
Διάλειμμα |
|
|
Αίθουσα 1 |
Αίθουσα 2 |
|
Προεδρείο:
Β.
Τσιάντος, Λ.
Κουτσουμπός |
Προεδρείο:
Σ. Κιουλάνης,
Α. Γαϊτανίδου |
19:40-21:20 |
Καινοτόμες
διδακτικές
πρακτικές για
τη διδασκαλία
της βιοηθικής
και της τεχνοηθικής, Ι. Λαδάς. |
Η σημασία
της
διεπιστημονικότητας
στην Ειδική Εκπαίδευση:
μελέτη
περίπτωσης σε
Ειδικό
Νηπιαγωγείο, Ν. Χιωτάκη,
Α. Κουρκούλη,
Α. Κριτσώλη, Σ.
Κοβανίδου. |
Διδάσκοντας
την ηθική
χρήση της
τεχνητής
νοημοσύνης σε
παιδιά
Γυμνασίου:
Συζητήσεις με
το chatgpt, Ε. Βούλγαρη. |
Βελτίωση
των
εκτελεστικών
λειτουργιών
σε μαθητές
σχολικής
ηλικία με ΔΕΠΥ
μέσω της
χρήσης ΤΠΕ, A. Αγγελίδου, Δ.
Κατσαρού. |
|
Διδακτική
του Μαθήματος
της
Αρχιτεκτονικής
Σύνθεσης: Ένας
Ηθικός
Απολογισμός
της Εμπειρίας
της Πανδημίας, Λ.
Κουτσουμπός. |
Ο ρόλος
των ΤΠΕ στην
πρωτοβάθμια
εκπαίδευση, Ε.
Μπαρμπαγιάννη,
Σ. Βαλσαμίδης.
|
|
Η Επίδραση
του Επιπέδου
Εκπαίδευσης
στην Ανάπτυξη
Περιβαλλοντικής
Συνείδησης, Σ. Παλαμιδά. |
Προκλήσεις
και ευκαιρίες
του
νηπιαγωγείου
για την
προετοιμασία
παιδιών με
ειδικές
εκπαιδευτικές
ανάγκες για το
σχολείο, Π. Σελτσιώτη. |
|
Η εισαγωγή
της
διαπολιτισμικής
εκπαίδευσης
στην
ευρωπαϊκή
εκπαιδευτική
πολιτική για
τους πρόσφυγες:
Η χρήση των ΤΠΕ
και η εξ
αποστάσεως
εκπαίδευση, Κ.
Αστερίου. |
Τάσεις και
θέματα
ειδικής
αγωγής και
εκπαίδευσης
στην ελληνική
βιβλιογραφία
από το 2010 έως το 2020, Ε. Κόλια. |
|
21:20 |
Πέρας 1ης
συνεδρίας |
Σάββατο, 20
Απριλίου 2024 |
|||
10:00-11:00 |
Προσκεκλημένη
ομιλία |
||
Ξαφνική απώλεια
και πένθος: Ενσυναίσθηση
και μοίρασμα,
κα. Σεβαστή Χατζηφωτίου,
κα. Ελευθερία Κοκκίνη. Συντονίστρια:
Σεβαστή Χατζηφωτίου |
|||
2η
Συνεδρία |
|||
|
Αίθουσα 1 |
Αίθουσα 2 |
|
|
Προεδρείο:
Μ.
Βλαχάκη, Β. Σάλτας |
Προεδρείο:
Σ. Χατζηφωτίου,
Γ. Φιλιππίδης |
|
11:00-12:40 |
Τεχνητή
Νοημοσύνη
στην
Εκπαίδευση 4.0, Α.
Λιαπάκης, Κ. Κ. Διαρεμέ. |
Ο Ρήγας
Φεραίος και η
Χάρτα της
Ελλάδας
Πρόταση διδασκαλίας
με την χρήση
της
διαδικτυακής διαδραστικής
πλατφόρμας
και AR εφαρμογής,
Α. Σακούλη.
|
|
Η Χρήση της
Τεχνητής
Νοημοσύνης
για την
Προώθηση της
Συμπεριληπτικής
Εκπαίδευσης:
Προκλήσεις, Δυνατότητες
και Πρακτικές
Εφαρμογές, Ε. Μωραΐτης. |
Εκπαιδευτικό
σενάριο με
χρήση
κριτικού γραμματισμού
και Τ.Π.Ε.: Το
προσφυγικό
ζήτημα στην
Ελλάδα (1821-1930) – Πρόσφυγες
στην Ελλάδα
κατά τον 20ο
αιώνα. Η
μικρασιατική
Καταστροφή «Η
έξοδος»,
Π. Στούρας. |
||
Chat, text, search
and learn |
Κρήτη,
η πορεία προς
την Ένωση, 1821-1913, Δ.
Κυριαζίδης. |
||
Οι
Τεχνολογίες
της
Πληροφορίας
και των
Επικοινωνιών
και η Τεχνητή
Νοημοσύνη στη
διδασκαλία
της βιολογίας:
Αναλυτικό
Σενάριο
Καθοδηγούμενης
Διερευνητικής
Μάθησης στην
Εξέλιξη του
Ανθρώπου, Μ. Παπανδρέου,
Λ. Χαραλαμπάτου,
Ν. Οικονόμου. |
Η
εκπαίδευση
στη
μειονότητα
της Δυτικής
Θράκης: Ιστορική
διαδρομή και
εκπαιδευτικές
προσεγγίσεις, Θ. Βαϊντερλή,
Λ. Μήτσου. |
||
Ιστορική
διερεύνηση,
δημιουργικότητα
και συνεργατική
μάθηση
αξιοποιώντας
ψηφιακά
εκπαιδευτικά
εργαλεία, Κ.
Αποστολίδου, Μ.
Βλαχάκη. |
Η
διδακτική του
μαθήματος της
Ιστορίας με τη
συμβολή των
Νέων
Τεχνολογιών
στην
Εκπαίδευση, Ε.
Μπαζάνη. |
||
12:40 |
Διάλειμμα |
||
|
Αίθουσα 1 |
Αίθουσα 2 |
|
|
Προεδρείο:
Γ. Τσαντόπουλος,
Γ. Τσεντίδου |
Προεδρείο:
Μ. Χανιάς,
Π.
Παπαδοπούλου |
|
13:00-14:20 |
Ένταξη
και
αξιοποίηση
των
Τεχνολογιών
Πληροφορίας
και
Επικοινωνίας
στην
Προσχολική
Εκπαίδευση, Μ. Σταθούλη. |
Η
διαφοροποιημένη
προσέγγιση
της
εκπαίδευσης ως
παράγοντας
αύξησης της
μαθηματικής
μαθησιακής
ικανότητας
των
μαθητών/τριών, Β. Σάλτας. |
|
Η
αποτελεσματικότητα
της χρήσης των
Τεχνολογιών
Πληροφορικής
και
Επικοινωνίας
(ΤΠΕ) στην
εφαρμογή
περιβαλλοντικού
προγράμματος
στο νηπιαγωγείο,
Ι.
Κουφού, Γ. Τσαντόπουλος,
Ε. Κουφού. |
Η
αξιοποίηση
της
λογοτεχνίας
και των ΤΠΕ στη
διδασκαλία
των
μαθηματικών:
Οι ιδέες των
εκπαιδευτικών, Δ. Μπουγαΐδου,
Δ. Δεσλή. |
||
Σεξουαλική
Διαπαιδαγώγηση
στην Ειδική
Αγωγή, Χ.
Μαρκάκη, Γ. Τσεντίδου,
Ε. Ξηρομερίτη,
Σ.
Ομπράντοβιτς. |
Οι ΤΠΕ στη
διδασκαλία
των
μαθηματικών:
Απόψεις μαθηματικών
εκπαιδευτικών
της χώρας, Λ. Μήτσου, Θ. Βαϊντερλή. |
||
Αποτύπωση
της Στάσης των
Εκπαιδευτικών
έναντι των
Συγχρόνων
Εκπαιδευτικών
Εργαλείων
Μάθησης: Διερεύνηση
των
Προκλήσεων
στη
Διδασκαλία
του Προγραμματισμού
στην
Πρωτοβάθμια
Εκπαίδευση, Χ.
Φλώρου, Γ.
Σταμούλης, Α.
Ξενάκης, Α. Πλαγεράς. |
Πρακτικές
διδασκαλίας βαρυτικών
κυμάτων στη
δευτεροβάθμια
εκπαίδευση, Κ. Τυχόλα,
Β. Τσιάντος. |
||
14:20–16:20 |
Διάλειμμα |
||
|
Αίθουσα 1 |
Αίθουσα 2 |
|
|
Προεδρείο:
Β. Τσιάντος, Ν. Τσέργας |
Προεδρείο:
Σ. Βαλσαμίδης,
Α. Μαλέτσκος |
|
16:20-17:40 |
Ψηφιακές
δεξιότητες σε
φοιτητές
επιστημών της
αγωγής μέσα
από το μάθημα
των αγγλικών
για ειδικούς
σκοπούς, Χ. Γκιούρογλου. |
Οι απόψεις
των
εκπαιδευτικών
Δημοτικών
Σχολείων του
Δήμου Καβάλας
για την
εφαρμογή της
μετασχηματιστικής
ηγεσίας στη
σχολική τους
μονάδα, Α.
Ασλανίδου. |
|
Η
συμβολή των
εποπτικών
μέσων
διδασκαλίας
στην αποτελεσματική
διδασκαλία
της ξένης
γλώσσας στη Δευτεροβάθμια
εκπαίδευση: το
παράδειγμα
του 3ου Γυμνασίου
και Λυκείου
Καβάλας, Κ. Πεφάνης |
Η αυτοαξιολόγηση
της σχολικής
μονάδας:
Εμπειρίες και
προτάσεις από
την εφαρμογή
της, Α. Μαλέτσκος. |
||
Χρήση της
Εικονικής
Πραγματικότητας
για τη Διδασκαλία
Ξένων Γλωσσών
σε Παιδιά με
Μαθησιακές
Δυσκολίες, Κ. Μαθιουδάκη. |
Απόψεις
εκπαιδευτικών
για τα
γλωσσικά
μοντέλα μηχανικής
μάθησης στις
εικαστικές
τέχνες, Μ.
Κλαδάκη, Κ.
Μαστροθανάσης,
Π. Αλεξόπουλος. |
||
Μοντέλα
προετοιμασίας
εκπαιδευτικών
Πρωτοβάθμιας
Εκπαίδευσης
για τη
διδασκαλία
μαθημάτων STEM, Ε.
Παπαδοπούλου,
Β. Τσιάντος. |
Παράγοντες
που
επηρεάζουν τη
συμμετοχή των
Εκπαιδευτικών
Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης
στα Ευρωπαϊκά
Προγράμματα Erasmus+, Ι. Κακκάρας, Β.
Σάλτας, Σ. Βαλσαμίδης,
Α. Μανδήλας. |
||
17:40-18:00 |
Διάλειμμα |
||
18:00- 20:00 |
Στρογγυλή
Τράπεζα |
||
Δημόσια
Ανώτατη
Εκπαίδευση:
Παρόν και μέλλον,
κα. Αγγελική
Δεληκάρη, κ.
Διονύσης-Χαράλαμπος
Καλαματιανός,
κα. Αφροδίτη Κτενά, κ.
Στέφανος
Παραστατίδης. Συντονιστής
Βασίλειος
Τσιάντος |
|||
|
Αίθουσα 1 |
Αίθουσα 2 |
|
|
Προεδρείο:
Γ. Τσαντόπουλος,
Ξ. Παρταλίδου
|
Προεδρείο: Ι. Φαντίδης,
Φ. Κόγια |
|
20:00-22:00 |
Διά
Βίου μάθηση
και ΤΠΕ στα
Σχολεία
Δεύτερης Ευκαιρίας:
Αντιλήψεις
και εμπειρίες
των ενηλίκων
εκπαιδευομένων
του Σ.Δ.Ε. Λέσβου
(Παραρτήματος
Καλλονής), Φ. Βαμβακάς. |
Αξιοποιώντας
το διαδίκτυο
στη
διδασκαλία
των χαρακτηριστικών
ενός σεισμού, Π.
Αναστασόπουλος. |
|
Νέες
τεχνολογίες/
εξ αποστάσεως
εκπαίδευση
και διά βίου
μάθηση/
εκπαίδευση/
εκπαίδευση
ενηλίκων, Ε. Καρανίκου. |
Η
μεθοδολογία
του
προγράμματος Service Learning
στην
Τριτοβάθμια
Εκπαίδευση, Κ.
Παπαλεξίου, Χ. Σιγιάννης. |
||
Εφαρμοσμένη
παρέμβαση
βιώσιμης
ανάπτυξης για
ένα
συμπεριληπτικό
σχολείο στην
επαγγελματική
εκπαίδευση, Ξ. Παρταλίδου,
Ε. Πάσχου. |
Η
διδασκαλία του
δικαίου της
Αθήνας των
κλασικών
χρόνων στη
Νομική Σχολή
Δ.Π.Θ, Α.
Δέλιος. |
||
Σύγχρονες
Προσεγγίσεις
στην
Εκπαιδευτική
Πράξη και την
Περιβαλλοντική
Εκπαίδευση, Ι.
Χατζηκυριάκου,
Γ. Τσαντόπουλος. |
Εκπαίδευση
Ενηλίκων:
Ηλεκτρονική -
Ψηφιακή και αυτοκατευθυνόμενη
μάθηση, Κ.
Παπαδοπούλου. |
||
Η
διδασκαλία ως
δραστηριότητα
σχεδιασμού, η
ικανότητα
σχεδίασης για
υλοποίηση, η
ικανότητα
παιδαγωγικού
σχεδιασμού
και δείκτες
για τον
προσδιορισμό
της σε σχέση με
την χρήση των
διαθέσιμων
διδακτικών
πηγών, Α.
Φυντανάκης. |
Πιλοτική
εφαρμογή
διδασκαλίας
εργαστηριακής
άσκησης
μέτρησης
ειδικής
θερμοχωρητικότητας
με χρήση
εξοπλισμού
προηγμένης
τεχνολογίας, Σ. Μπουντρούδη,
Φ. Κόγια. |
||
Συμπεριληπτική
εκπαίδευση
εστιάζοντας
σε θέματα
ταυτοτήτων
και
συναισθημάτων
με τη χρήση
ψηφιακών
μέσων: Ένα εκπαιδευτικό
σενάριο, Δ.
Τσιβοπούλου. |
Πιλοτική
εφαρμογή
μελέτης
κυκλώματος RC με
χρήση λογισμικού
Capstone, Ζ.
Μαγγούση,
Φ. Κόγια, Φ.
Σκάρα |
||
22:00 |
Πέρας 2ης
συνεδρίας |
||
Κυριακή, 21
Απριλίου 2024 |
|||
3η
Συνεδρία |
|||
|
Προεδρείο:
Σ. Χατζηφωτίου,
Ε. Παπαδημητρίου |
Προεδρείο:
Β. Σάλτας,
Γ. Αλεξανδρόπουλος |
|
|
Αίθουσα 1 |
Αίθουσα 2 |
|
09:40–12:00 |
Το ζήτημα
της
«Αυτορρύθμισης»
στην
Εκπαίδευση – Αιτίες
και Πρακτικές, Ε.
Παπαδόπουλος,
Γ. Τσεντίδου. |
Πράσινη
επιχειρηματικότητα
και προβληματοκεντρική
διδακτική: Η
περίπτωση της Βιοαιθανόλης,
Μ. Αληφραγκή,
Π. Γιώτη, Μ.
Παπαδοπούλου,
Χ. Σαμαράς. |
|
Η συμβολή
των
κοινωνικών
λειτουργών
στην αντιμετώπιση
περιστατικών
σχολικού
εκφοβισμού:
Μια παρέμβαση
Κοινωνικής
Εργασίας στη
Δευτεροβάθμια
Εκπαίδευση, Ε. Ζερέ,
Σ. Χατζηφωτίου,
Ε.
Παπαδημητρίου. |
Η
δημιουργία
ενός ψηφιακού
ιστορικού
αρχείου στο
σχολείο:
ιστορική
γνώση και
ενεργός πολιτότητα,
Μ.
Βλαχάκη. |
||
Η
αντιμετώπιση
της σχολικής έμφυλης
βίας μέσα από
τον ρόλο
της/του
σχολικής/ού
κοινωνικής/ού
λειτουργού
στην Ελλάδα
και η συμβολή
της Κοινωνικής
Εργασίας, Κ. Καπλάνη, Σ. Χατζηφωτίου. |
Κ. Π. Καβάφης
Θερμοπύλες:
διδακτική
προσέγγιση, Γ. Αλεξανδρόπουλος. |
||
Αναπτύσσοντας
την
Ευαισθητοποίηση
σε θέματα Ψυχικής
Υγείας και
Κοινωνικής
Ευημερίας στα
Εκπαιδευτικά
Περιβάλλοντα, Μ. Κατσικίδου,
Σ. Χατζηφωτίου,
Ε.
Παπαδημητρίου. |
Φιλοξενία
MOU: Μια
πρωτοβουλία
του
Ξενοδοχειακού
Επιμελητηρίου
της Ελλάδος
για την
τουριστική
εκπαίδευση
στην
Πρωτοβάθμια
εκπαίδευση, Γ. Τσάμος,
Α. Βλάμη, Α.
Χριστίδου. |
||
Σχολικός
Εκφοβισμός:
Αιτίες &
Νεότερα
Επιστημονικά
Δεδομένα, Γ. Τσεντίδου,
Ε.
Παπαδόπουλος. |
Πρακτικές
και στάσεις
των πολιτών
της Αλεξανδρούπολης
σχετικά με την Ανακύκλωση
και την
Εξοικονόμηση
της Ενέργειας, Ι. Λιγούδη,
Γ. Τσαντόπουλος. |
||
Μαθησιακά
Στυλ και
Μαθησιακά
Αποτελέσματα:
Η επίδραση του
Εκπαιδευτικού
στην
αποτελεσματικότητα
της μάθησης, Ε.
Παπαδόπουλος,
Γ. Τσεντίδου. |
Ανακύκλωση
κρασιών από
μαγαζιά
εστίασης και
διασκέδασης
για ένα καθαρό
πλανήτη, Σ. Σαχινίδης,
Α. Σαλής. |
||
Για
την
ενσωμάτωση
της
Περιβαλλοντικής
Δικαιοσύνης
στην
Περιβαλλοντική
Εκπαίδευση, Ε.
Παπαδημητρίου. |
Δυσκολίες
Ψυχικής
Υγείας σε
Εκπαιδευτικούς
της Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης, Σ.
Κοβανίδου, Γ.
Κουντουράς. |
||
12:00-14:00 |
Στρογγυλή
Τράπεζα |
||
Δημόσια
Πρωτοβάθμια
και
Δευτεροβάθμια
Εκπαίδευση:
Παρόν και μέλλον,
κ. Βασίλειος
Τσιάντος, κ.
Βασίλειος Μαρδύρης,
κ. Ευριπίδης
Παπαδημητρίου,
κα. Αθανασία Γαΐτανίδου,
κ. Αθανάσιος Διαλεκτόπουλος,
κ. Σπυρίδων Κιουλάνης,
κ. Αργύρης Μυστακίδης. |
|||
14:00 |
Πέρας 3ης
συνεδρίας |
||