Απόσπασμα από την ομιλία του προσκεκλημένου Δρ. Θανάση Διαλεκτόπουλου:
Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότεροι γονείς προσπαθούν υπερβολικά για τα παιδιά τους. Αυτή η συμπεριφορά έχει καταγραφεί διεθνώς ως “over-parenting” και οι γονείς αποκαλούνται με τον αγγλοσαξονικό νεολογισμό γονείς-“ελικόπτερα” (helicopter parents). Πρόκειται για έναν όρο ο οποίος περιγράφει γλαφυρά την στάση των γονέων οι οποίοι σαν ιπτάμενα ραντάρ “αιωρούνται” κάθε στιγμή πάνω και γύρω από τα παιδιά τους και παρεμβαίνουν για να τα “σώσουν” μόλις αυτά αντιμετωπίσουν μια δυσάρεστη κατάσταση ή αβεβαιότητα. “Υπερ-ανησυχούν” και “υπερπαρεμβαίνουν” στη ζωή των παιδιών τους και είναι υπερβολικά προστατευτικοί και καθοδηγητικοί. Οι περισσότεροι είναι απλώς υπερευαίσθητοι και ο τρόπος με τον οποίο εμπλέκονται στη ζωή των παιδιών τους ξεπερνά κατά πολύ το γονεϊκό καθήκον καθώς αναλαμβάνουν περισσότερες ευθύνες απ’ όσες τους αντιστοιχούν. Το ενδιαφέρον για την καθημερινή ζωή του παιδιού τους δε σταματά με το που τελειώνουν τα μαθητικά χρόνια, αλλά συνεχίζεται εφόρου ζωής. Αν και αυτός ο προσδιορισμός δίνεται συνήθως σε γονείς εφήβων ή φοιτητών, οι γονείς-ελικόπτερα δεν έχουν ηλικία ή όριο.
Ο Δρ. Θανάσης Διαλεκτόπουλος, γεννήθηκε στη Θάσο. Αποφοίτησε από την Παιδαγωγική Ακαδημία της Θεσσαλονίκης με βαθμό Άριστα και συνέχισε τις σπουδές του σε Πανεπιστήμια του εξωτερικού. Παρακολούθησε ετήσια επιμόρφωση στην Ολλανδία στην εκπαίδευση εθνοπολιτισμικών μειονοτήτων στην οικεία γλώσσα και πολιτισμό. Είναι πτυχιούχος της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού Πανεπιστημίου Groningen Ολλανδίας στον Τομέα Νεοελληνικών κι Βυζαντινών σπουδών, Τμήμα Βυζαντινολογίας. Έχει μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών (Master of Arts) στην Ελληνική Γλώσσα και Πολιτισμό στη Σχολή Ανθρωπιστικών Σπουδών του Πανεπιστημίου του Άμστερνταμ (Universiteit van Amsterntam). Έχει μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών (Master of Arts) με βαθμό Άριστα στις Πολιτισμικές Επιστήμες στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου των Βρυξελλών (Vrij Universiteit Brussel). Είναι κάτοχος διδακτορικού τίτλου στη Διαπολιτισμική Παιδαγωγική στη Σχολή Ψυχολογίας, Παιδαγωγικών και Κοινωνικών Επιστημών του Εθνικού Πανεπιστημίου Groningen της Ολλανδίας. Είναι κάτοχος διδακτορικού τίτλου στη Βυζαντινή Ιστορία στο Τμήμα Ιστορίας, Έδρα Βυζαντινών και Βαλκανικών Σπουδών του Πανεπιστημίου «Άγιος Κλήμης της Οχρίδας» στη Σόφια Βουλγαρίας. Έχει εκπονήσει Μεταδιδακτορική έρευνα στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Θεολογική Σχολή, Τμήμα Θεολογίας. Είναι ορκωτός μεταφραστής στα Ολλανδικά-Ελληνικά και αντίστροφα, επίσης μιλάει Αγγλικά και Γερμανικά. Υπήρξε διδάσκων Καθηγητής στο Κέντρο Μετεκπαίδευσης Εκπαιδευτικών (UCLO) του Εθνικού Πανεπιστημίου Groningen Ολλανδίας στο γνωστικό αντικείμενο «Διαπολιτισμική Παιδαγωγική». Υπήρξε επιστημονικός συνεργάτης του Εργαστηρίου Διαπολιτισμικών και Μεταναστευτικών Μελετών (Ε.ΔΙΑ.Μ.ΜΕ), του Παιδαγωγικού Τμήματος Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Κρήτης, στην υλοποίηση του έργου «Παιδεία Ομογενών» και συντονιστής ομάδας συγγραφής βιβλίων για Έλληνες μαθητές του εξωτερικού. Υπήρξε ιδρυτικό μέλος της «Εταιρείας Ελλήνων Παιδαγωγών» και επιμορφωτής στο Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης / Ινστιτούτο Επιμόρφωσης (Ε.Κ.Δ.Δ.Α / ΙΝ.ΕΠ). Είναι ιδρυτής και επιστημονικά υπεύθυνος του Κέντρου Προφορικής Ιστορίας του Μουσείου Ιστορίας και Τέχνης του Δήμου Νέστου.
Υπηρέτησε ως Σχολικός Σύμβουλος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στους Νομούς Έβρου και Καβάλας (2003-2005 & 2012-2019) και ως Συντονιστής Α΄/θμιας & Β΄/θμιας Εκπαίδευσης Ελληνοπαίδων Εξωτερικού στην Ελληνική Πρεσβεία Βρυξελλών με διπλωματικό καθεστώς (2005-2008 & 2019-2020).
Έχει πλούσιο συγγραφικό έργο σε είκοσι βιβλία, ορισμένα από τα οποία χρησιμοποιούνται ως προτεινόμενα πανεπιστημιακά συγγράμματα, ενώ περισσότερα από πενήντα επιστημονικά άρθρα του είναι δημοσιευμένα σε ελληνικά και διεθνή περιοδικά και τόμους πρακτικών συνεδρίων.
Είναι παραγωγός και παρουσιαστής ιστορικο-πολιτισμικών ντοκιμαντέρ στο COSMOTE HISTORY HD στη σειρά “Ιστορικές διαδρομές” καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα θεματικών από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα στον πολιτισμό και τις τέχνες.